21 feb. 2011

Vad är egentligen bra inspiration?





Var på konstutställningen "Supermarket" på kulturhuset i helgen. Hann du inte gå dit så var det ingen större förlust. Det var - enligt min åsikt - mer kvantitet än kvalitet. Synd, jag hade hoppats på en riktig inspirationssmäll. Men även saker som man inte tycker är bra kan ju inspirera. Kanske kan dom pippande kaninerna eller båset med massa korvsaker ge mig inspiration till något. Jag får i alla fall mindre "kreativ ångest" av att gå på en sådan här utställning i alla fall.
Vad är egentligen bra inspiration? Något bra eller något dåligt? Kanske blir man bara inspirerad att göra något bättre? Sug på den.

1 kommentar:

  1. Ja så bör man nog tänka, alltså att se något i det som man inte tror man kan se något i. Tänkte på det i torsdagskväll då jag skulle åka till Åre med nattåg, intog en burgare på Centralen och platsen till mitt förfogande var bredvid två tunga ej så tilldragande herrar med tydligt budskap om Frälsaren Jesus. Ställde en öppen fråga och därefter behövde jag inte prata alls någonting, jag blev underhållen under hela matstunden. Blev välsignad och gick därifrån med glad stämning inför tågresan. Man väljer lite sitt eget "må-bra-tillstånd". /A

    SvaraRadera