10 juni 2011

Med Blod, svett, och skit under naglarna...




...inledde jag min första guitarrlektion. Jag hade hyvlat mig på tummen med osthyveln, lukade svett efter en lång dag med barnen samt hade en begynnande jordodling under naglarna.

Min lärare var 25 med långt hårdrockshår uppsatt i knut. I tonåren hade jag blivit mycket generad. Jag och mina tjejkompisar hade nämligen en enorm förkärlek till långhåriga killar. Det spelade inte så stor roll hur killarna såg ut eller antal hjärnceller. Bara dom hade - långt hår.

Men igår var jag bara intresserad av att lära mig Lille-katt-lille-katt-lille-söte-kaatta. 


2 kommentarer:

  1. Va! Har vi slutat gilla långhåriga?! Måste meddela Andreas...

    SvaraRadera
  2. Ha Ha! Jag la nog ner mest för att jag inte fick tag på någon - den snaggade marknaden var större. Men för dig och T gick det ju däremot utmärkt att hala in två praktexemplar av hingstar med fager man... för allt i världen håll fast honom och låt honom inte klippa sig!

    SvaraRadera