26 sep. 2011

Tänk att du lägger en hel arbetsdag i veckan på tvätten!

Jag suckade och pratade med min mor om att jag tyckte det tog sån tid med tvätten. Hon hade kommit fram till att när vi var små la hon en timme om dagen på klädvård; tvätta, sortera, vika, lägga in i garderoben mm. Gud det är ju helt sjukt 7 timmar i veckan! Men det stämmer nog.

Okey då får man gilla läget, men man måste ju kunna kombinera detta "tvättgörat" med nåt mer?! Själv lyssnar jag på radio, mest P3. Då blir det så mycket roligare. Igår var det bla Hej Sonja som höll en krönika... hon e kul. Hennes blogg är oxå sjukt kul.

Jag brukar även smida lite planer och passa på att fundera. Men det måste vara på något kul/bra annars står jag bara där och blir bitter och sur och ser mitt liv tvättas bort. Men det kan vara lite meditativt att hänga upp nytvättade strumpor om man e på rätt humör.

Är det någon annan som har ett tips på vad man kan göra samtidigt så dela med dig!


2 kommentarer:

  1. Hemma hos oss så står maken för det mesta tvättandet och så ser vi till att vi i princip aldrig köper plagg som behöver strykas för det är ju så fruktansvärt tråkigt. Vår strykbräda får nog bara se ljuset några ggr per år när vi ska på bröllop eller liknande:-) Men jag håller med om att det kan vara lite filosofiskt skönt att vika tvätten, en liten andningspaus om det inte är så att man har en knodd som hela tiden river ner allt för att det är så himla roligt:-)

    SvaraRadera
  2. Shit vilket bra tips låta mannen sköta tvätten. Vi har försökt att ta varannan vecka var. Nu har det slutat med att karln tvättar och jag lägger in i garderoben... ibland

    Ja strykbrädan känns förlegad. Jag hänger bara in kläderna i badrummet efter jag duschat så voila så har jag en struken blus.

    SvaraRadera