30 nov. 2011

Är du o-cool så släng på dig en sjal...


... du alltid lura någon. Ta vilken snubbe som helst. Slänger du på honom en Palestinasjal så kan han lura vem som helst att han e någon trendig mediatyp... eller varför inte en kulturarbetare?

Sjalen verkar även kunna ursäkta en sunkig klädstil. Och adderar en känsla av "I don't care what I put on" men jag bara är såhär avslappnad cool. I morse tex hade jag inte alls tid eller ork att bry mig så tänkte jag äh jag slänger på mig en sjal så väger det upp. Man kan man liksom alltid komma undan med en sjal.

Den fungerar även åt andra hållet. Är du för uppklädd. Har kavaj etc så tar den ner din uppklädda uppsyn. Så du inte känner dig för snoffsig.

Man kan säga att sjalen är vår tids blans-atteralj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar