3 feb. 2012

Mina barn begränsar mig på ett underbart sätt.



Jag kan inte längre alltid jobba över, äta all lagad mat på restaurang och vara ute och festa flera dagar i veckan. Jag kan inte heller sova bort halva helgen i något bakisrus och prata i telefon i timmar. För så var det lite förut. Kanske inte när jag bodde i Paris. Då var det mer att jag åt konserver, rökte och drack vin.

Min livstil har förändrats från dag ett när jag skaffade barn. Nu äter jag istället resterna från barnens tallrikar, jobbar natt när barnen har somnat, uppe och hoppar samma tid oavsett om det är vardag eller helg och lägger pengarna på... jag vet inte vad. Men det har säkert med barnen att göra.

Men i dag ska jag faktiskt lägga pengar på att gå ut och äta och dricka drinkar med några kompisar. Ska bli så kul. Ett besök i mitt gamla liv.

Allt har sin tid. Sin charm. Så njut där du är och gråt inte över spillt vin. Ha en härlig helg // Miss I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar