27 apr. 2012

Ibland blir det inte så bra. Men man får leva ändå.



Detta sa en vän till mig när jag inte var nöjd med en sak. Så otroligt bra att tänka så. Att avdramatisera. Och acceptera att allt man gör i sitt liv inte blir så där magiskt bra som man kanske skulle önska. Men det är okey ändå att gå vidare. Nästa grej blir säkert bättre.

Detta är något jag jobbar på. Att vara nöjd och gå vidare. Jag gör fem teckningar med inlägg i veckan här på bloggen. Alla inlägg kan ju INTE bli bra. Det är kvantitet och inte kvalitet. Men ibland händer det att jag blir riktigt nöjd.

Vad jag vill säga är. Var inte rädd för att misslyckas. För det gör alla. Hela tiden. Det är en del av processen. För varje misslyckande kommer du ett steg närmre att lyckas. Och plötsligt händer det. Du blir riktigt nöjd. Och den känslan slår allt.

Ha en härlig helg! Och lycka till med att misslyckas. Det får dig att utvecklas!

6 kommentarer:

  1. Så sant! Man måste dock öva på det om man lätt vill vara för duktig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp öva öva öva och inte vara för rädd för att misslyckas...

      P.S du är jätteduktig på att skriva tex och det är inte jag men jag gör det ändå :-P

      Radera
  2. ett bra inlägg kan ju också, som i det här fallet vara en bra text. fast jag tycker bilden var bra också, symboliserar livet ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Du satte fingret rakt på. Mitt liv känns faktiskt sådär just nu av olika själ.

      Radera
  3. Så sant. Väldigt bra ord I. Mitt liv känns också just nu som ett stort trassel, fast av helt andra skäl. Livet är ju inte alltid balanserat och jämt. Om inte begreppet olycka hade funnits, så hade inte heller begreppet lycka funnits. Hellre olycklig ibland och lycklig ibland än aldrig lycklig. Puss / U

    SvaraRadera
  4. Så sant U! Traselperioder är skitjobbiga. Men dom går över. Och man får börja nysta någonstans och tillslut så reder man ut och går vidare. Och precis som du skriver livet går uppochner. Önskar dig all lycka i världen det är DU värd! Kram

    SvaraRadera