11 juli 2012

Är Blocket dagens heta linje?



Vi har lagt ut massa saker på blocket eftersom vi flyttat. Hela dagen har vi hållit på och svara på mail och telefonsamtal från folk som vill köpa saker. Förra gången tog vi alldeless för lite betalt och tydligen denna gång oxå för vissa saker har gått åt supersnabbt. Tips: Billyhyllor verkar man kunna sälja dyrt i Umeå.

Fick nyss ett sent samtal från en man som kändes lite suspekt. Han ville att jag skulle beskriva garderoberna igen och igen och igen. Och så lät det som om han stönade och andades lite väl tungt för att det skulle vara hälsosamt. Visst han kan ju ha varit lungsjuk eller liknande och ha svårt med andningen. Men det kan ju oxå vara så att han hade en trevlig stund där på andra sidan luren.

Jag var med om en "skummis" för ca tio år sedan när jag skulle sälja min dykarutrustning. Då fick jag sms mitt i natten av en kille som ville veta mer om hur jag såg ut och min ålder!!! Han hade sett min annons på blocket där jag redovisade min vikt och längd vilket jag var tvungen till då utrustningen var anpassad efter en person i min storlek...

Så ursäkta om jag är lite misstänksam men det verkar finnas lite skummisar som hänger på blocket. Jag är verkligen full av förundran. Hur orkar folk?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar