28 aug. 2012

När jag tycker någonting e jobbit så tänker jag på...


 ... gruvhästarna på 1800-talet. Dom blev satta där nere i gruvan och fick aldrig mer se solens ljus. Dom var designade små för att komma in i de trånga gångarna. De hade inget val. Kunde verkligen inte påverka sin situation. Vilket öde.

För vad faan gör det att schampot e slut om man jämför med det!?

När jag står där och svär i duschen att schampot e slut så brukar detta ta ned mig på jorden. För jag har det ändå förhållandevis bra. Jag har ändå vunnit vinstlotten i livets lotteri i jämförelse med en gruvhäst.

2 kommentarer:

  1. Fast... Bara för att någon har eller har haft det värre betyder det inte att man inte får tycka att sin egen situation är rutten emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Man måste ju få tycka att saker och ting SUGER :-P
      Man behöver ju inte ALLTID "tänka på barnen i Afrika" som ens föräldrar sa när man inte åt upp maten.

      Men om när jag tröttnar på min egen klagomusik då tänker jag på de som har det värre...och då mår jag bättre :-D

      Radera