11 sep. 2012

Shit vad sugen man blir på att gå i parterapi

...när man kollar på SVTs "Par i terapi". Jag vill oxå hitta nycklar till min hjärna. Förstå mitt beteende. Vilken spännande egokick att gotta sig i sig själv, sin partner och sin relation. Och vad modiga dom är som bjuder på sin terapi i TV!!!

Men får man gå i terapi även om man har det bra i en relation? Visst får man det! Det är ju den viktigaste investeringen du/ni gör. Även om man bara har ett litet problem så är det bra att gå - tycker jag. Så problemet inte blir större menar jag. På arbetsplatser så väntar man ju inte tills alla vill säga upp sig innan man gör någonting åt jobbsituationen. Man har ju tom utvecklingssamtal två ggr om året! Varför ska man inte vårda sin relation lika bra som jobbet. Relationen är ju dessutom viktigare.

Jag var på "kärlekskurs" för ca fem år sedan. Det var superspännande. Kan verkligen rekommendera det om du är intresserad av att investera i din relation. Och är intresserad av kommunikation. Typ prata. Det var INTE terapi men gav oss lite nycklar hur man kan tänka och göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar